Všeobecné obchodné podmienky

Platné od 1.4.2022

Obsah:

  1. Všeobecné ustanovenia
  2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
  3. Práva a povinnosti predávajúceho
  4. Práva a povinnosti kupujúceho
  5. Dodacie podmienky
  6. Kúpna cena
  7. Poštovné a balné
  8. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
  9. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
  10. Osobné údaje a ich ochrana
  11. Odstúpenie od kúpnej zmluvy (Zrušenie objednávky)
  12. Orgán dozoru
  13. Záverečné ustanovenia

1. Všeobecné ustanovenia

Všeobecné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom /predávajúcim/, ktorým je:

Kontaktné údaje predávajúceho:

TRISTANPRESS, spol. s r.o.so sídlom Stummerova 333/29, 95501 Topoľčany 

IČO: 34108483, DIČ: 2020420215, IČ DPH: 2020420215

Spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č.: 633/N

Bankové spojenie: VÚB Topoľčany, IBAN: SK18 0200 0000 0000 1400 4192

Kontaktná osoba: Miloš Rybanský

Email: info@reklamask.sk  www: www.reklamask.sk  mobil: +421 940 999 343

( ďalej len ,,obchodník,, )

a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.

Nákup tovaru prostredníctvom e-shopu www.reklamask.sk môžu uskutočniť fyzické i právnické osoby   

 ( ďalej len (,, kupujúci“).  Kupujúcim môže byť spotrebiteľ alebo iný obchodník.

Vyššie uvedená adresa: TRISTANPRESS, spol. s r.o.,so sídlom: Stummerova 29, 955 01 Topoľčany, je zároveň prevádzkou obchodníka a miestom osobného odberu objednaného tovaru. Otváracie hodiny v čl.5, bode 5.8 Všeobecných obchodných podmienok.

Práva podľa Zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa sa vzťahujú len na kúpne zmluvy uzatvorené medzi obchodníkom a spotrebiteľom.

•    spotrebiteľom je FO, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania

•    obchodníkom je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svoje podnikateľskej činnosti alebo povolania

Dohľad vykonáva:  Slovenská obchodná inšpekcia /SOI/

Inšpektorát SOU pre Nitriansky kraj, so sídlom: Staničná 9,950 50 Nitra 1

Odbor výkonu dozoru

Tel.: 037/772 02 16

Fax: 037/772 00 24

https://www.soi.sk/

Vyššie uvedená adresa: TRISTANPRESS spol. s.r.o., so sídlom: Stummerova 29, 955 01 Topoľčany, je zároveň prevádzkou predávajúceho a miestom osobného odberu objednaného tovaru. Otváracie hodiny sú špecifikované v čl. 5 bode 5.8 Všeobecných obchodných podmienok a Reklamačného poriadku. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu tovaru, podať sťažnosť alebo iný podnet na uvedenú adresu predávajúceho alebo na orgán dozoru špecifikovaný v čl. 12 Všeobecných obchodných podmienok a Reklamačného poriadku.

1.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že súhlasí so Všeobecnými obchodnými podmienkami. Tieto obchodné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom a kupujúcim , ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru vyrobeného podľa osobitných požiadaviek a predaj tovaru na internetových stránkach týchto elektronických obchodov obchodníka: www.reklamask.sk /ďalej len elektronické obchody, alebo elektronický obchod/. V prípade nejasností má obchodník právo kontaktovať kupujúceho prostredníctvom ním zadaných údajov, a preto je v záujme kupujúceho poskytnúť pravdivé údaje.

1.2. V prípade, že obchodník a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylné od týchto podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými podmienkami. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami /skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, doby zodpovednosti za vady a pod./. Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Doplnkovou zmluvou sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.

1.3. Zoznam tovaru na akejkoľvek internetovej stránke príslušného elektronického obchodu obchodníka je katalógom dodávaného tovaru na zákazku a predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Dostupnosť tovaru bude pre kupujúceho potvrdená na základe dotazu kupujúceho.

Zobrazená kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje obchodník, zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.

1.4. Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje.  Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.

Obchodník priebežne a neustále aktualizuje katalóg tovaru a vyvíja maximálne úsilie pre to, aby popis ponúkaného tovaru zodpovedal skutočnosti. Zobrazenie farebných odtieňov tovaru sa však na internetovej stránke elektronického obchodu môže líšiť v závislosti na kvalite používaného monitora, alebo iného zobrazovacieho zariadenia.

1.5.V prípade, že obchodník nedodrží svoje povinnosti uvedené v platných právnych predpisoch Slovenskej republiky alebo Európskej únie alebo v týchto obchodných podmienkach, môže si kupujúci uplatniť svoje právo voči obchodníkovi prostredníctvom príslušného súdu.

2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

2.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci obchodníkovi vo forme vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke obchodníka, predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označenému kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok uvedených v tejto objednávke /ďalej len „objednávka“ /.

Kupujúci odoslaním objednávky vyjadruje súhlas so správnosťou odoslaných podkladov pre tlač. Obchodník nezodpovedá za gramatické chyby, farebné odchýlky spôsobené chybným exportom tlačových dát kupujúceho.

Automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky kupujúceho do elektronického systému obchodníka sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky a nie je tým pádom akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy. Na emailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.

Kupujúci môže vykonávať objednávky tovaru bez registrácie priamo z internetového rozhrania elektronického obchodu alebo zo svojho užívateľského rozhrania /ďalej len „užívateľský účet“/, do ktorého môže pristupovať na základe registrácie kupujúceho uskutočnenej na príslušnejinternetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.

Pri registrácii na príslušnej internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka/predávajúceho a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať všetky údaje správne a pravdivo k zabezpečeniu riadnej komunikácie a doručeniu tovaru.

Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho užívateľského účtu. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie účtu tretím osobám.

Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia obchodníka, poprípade nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.

Obchodník môže zrušiť užívateľský účet, a to v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet nevyužíva dlhšie ako 3 roky, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti stanovené v kúpnej zmluve, vrátane týchto Všeobecných obchodných podmienok.

2.2. Záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho obchodníkom je emailové potvrdenie obchodníka kupujúcemu o akceptovaní objednávky a po overení dostupnosti a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim ako „rekapitulácia objednávky“. Rekapitulácia objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote dodania tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o obchodníkovi /obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod./, prípadne aj iné potrebné údaje.

2.3. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo písomnej podobe kupujúcemu a uzatvára sa v slovenskom jazyku.

2.4. Obchodník jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok na príslušnej internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka, a to najmä o:

  • a) o hlavných vlastnostiach tovaru v rozsahu primeranom druhu a povahe tovaru-produktu a forme poskytnutia informácií o tomto tovare,
  • b) o obchodnom mene a sídle obchodníka, o adrese elektronickej pošty obchodníka, telefónnom čísle a o ďalších prostriedkoch online komunikácie kupujúceho s obchodníkom a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt kupujúceho s obchodníkom, obchodník informoval na príslušnej stránke elektronického obchodu obchodníka, čl. 1 Všeobecných obchodných podmienok ,
  • c) o adrese , na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu, uplatniť práva zo zodpovednosti za vady tovaru alebo služby, odstúpenie od zmluvy, podať sťažnosť, žiadosť o nápravu  alebo iný podnet informoval v čl. 1 a v čl. 12 Všeobecných obchodných podmienok,
  • d) o celkovej predajnej cene tovaru, alebo služby bez i vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky,  i o skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradiť, informoval na príslušnej internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka,  alebo e-mailom,
  • e) o podmienkach plnenia, o platobných podmienkach-o spôsobe úhrady kúpnej ceny kupujúceho informoval v čl. 6. Všeobecných obchodných podmienok, o dodacích podmienkach a o lehote, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar, alebo poskytnúť službu v čl. 5. Všeobecných obchodných podmienok a  o informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov kupujúceho informoval v čl. 9-Reklamačný poriadok, ktorý je súčasťou Všeobecných obchodných podmienok a tieto sú umiestnené na príslušnej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
  • f) o informácii o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy, o poskytnutí formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v čl. 11 Všeobecných obchodných podmienok a v prílohe č.2,
  • g) o existencii a dĺžke trvania zákonnej zodpovednosti obchodníka za vady tovaru, digitálneho obsahu a digitálnej služby a dostupnosti spotrebiteľskej záruky, ak ju obchodník alebo výrobca poskytuje a o postupoch uplatňovania a vybavovania zodpovednosti za vady, sťažnosti a podnetov kupujúceho a možnosť podania žiadosti obchodníkovi  o nápravu s uvedením osobitného odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov a o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov informoval v príslušných článkoch týchto Všeobecných obchodných podmienok,
  • h) o informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu podľa § 21 ods. 3 Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon“) pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku„) a ak odstúpi od kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty informoval v čl. 11 Všeobecných obchodných podmienok,
  • i) o povinnosti kupujúceho uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 21 ods. 5 Zákona pri predaji na diaľku, ak kupujúci odstúpi od zmluvy po tom, čo udelil obchodníkovi výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 Zákona  pri predaji na diaľku informoval v čl. 11 Všeobecných obchodných podmienok,  
  • j) o okolnostiach, za ktorých kupujúci  stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 11 Všeobecných obchodných podmienok , o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú, neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť,  informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy, o minimálnej dĺžke trvania záväzkov kupujúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy informoval na stránke elektronického obchodu obchodníka,
  • k) o poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru podľa § 622 a 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) informoval v čl. 9 Všeobecných obchodných podmienok ,
  • l) o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa predávajúci zaviazal tento systém využívať informoval v čl. 9 Všeobecných obchodných podmienok ,
  • m) o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné úkony popísal najmä v čl. 2 Všeobecných obchodných podmienok  ,
  • n) o podmienkach ochrany osobných údajov v článku 10 Všeobecných obchodných podmienok,

3. Práva a povinnosti predávajúceho

3.1. Obchodník je povinný:

  • a) predávať a poskytovať produkt za dohodnutú cenu a poplatky, správne účtovať ceny a poplatky pri predaji a poskytovaní produktu a odovzdať spotrebiteľovi potvrdenie o úhrade ceny,
  • -dodať na základe objednávky potvrdenej akceptáciou obchodníka kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
  • -predávať použitý tovar alebo tovar s vadami oddelene od ostatných tovarov alebo osobitne označený
  • b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
  • c) bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru, poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom emailu. Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v bode 2.4 vrátane formulára na odstúpenie od zmluvy,
  • d) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi SR (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).
  • obchodník nesmie § 4 Zákona o OS,ods.2 a/ používať nekalé obchodné praktiky a § 4 ods.2 b-h a ods.3-8 Zákona o OS 108/2024 Z.Z. a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

3.2. Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho
za dodaný tovar.

3.3. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný obchodník dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej  Všeobecnými obchodnými podmienkami , alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je obchodník povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom a spotrebiteľom, resp. stornovať objednávku. Odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo stornovať objednávku môže kupujúci doručením e-mailu.  V prípade, ak kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané obchodníkom ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy. V prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, obchodník je povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpení od kúpnej zmluvy kupujúcemu na ním určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.

3.4. Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť predajné ceny uverejnené na internetových stránkach elektronických obchodov, ktoré prevádzkuje, zrušiť alebo zaviesť ľubovoľnú cenovú akciu. Zmeny sú záväzné následne na všetky objednávky vytvorené od okamihu zmeny.

4. Práva a povinnosti kupujúceho

4.1. Kupujúci bol obchodníkom oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu.

4.2. Kupujúci je povinný:

  • a) prevziať objednaný a dodaný tovar,
  • b) zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote        splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
  • c)  nepoškodzovať dobré obchodné meno obchodníka,
  • d) potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.

4.3. Kupujúci-spotrebiteľ má právo: – na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky a kúpnej zmluvy,

–  na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady produktu,

–  podať podnet orgánu dohľadu v oblasti spotrebiteľa podľa § 26, ak sa domnieva,       že boli porušené práva alebo právom chránené záujmy spotrebiteľa

4.4. Kupujúci-spotrebiteľ nie je povinný vrátiť ani uschovať produkt, ktorý mu obchodník dodal alebo poskytol bez objednávky (ďalej len „nevyžiadané plnenie“).Nečinnosť spotrebiteľa po prijatí nevyžiadaného plnenia nemá za následok vznik povinnosti spotrebiteľa uhradiť cenu alebo iné náklady za nevyžiadané plnenie alebo vznik iných povinností pre spotrebiteľa. Nevyžiadaným plnením je aj ďalšie opakujúce sa plnenie poskytnuté spotrebiteľovi na základe zmluvy, ak spotrebiteľ výslovne o ďalšie plnenie nepožiadal. Opakujúce plnenie sa vždy považuje za nevyžiadané, ak obchodník nepreukáže opak.

5. Dodacie podmienky

5.1. Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov, typových listov a vzorkovníkov obchodníka umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka (zároveň viď. čl. 1 bod 1.4 Všeobecných obchodných podmienok).

5.2. Obvyklá dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície je uvedená pri každom tovare na internetovej stránke elektronického obchodu (napr. skladom, skladom vo vybraných predajniach, dostupné do 3 dní a pod.). Tieto informácie sa však môžu meniť a obchodník nezaručuje okamžitú dostupnosť ponúkaného tovaru a služieb. Reálna dostupnosť tovaru bude pre kupujúceho potvrdená na základe jeho objednávky.

5.3. Ak sa obchodník a kupujúci nedohodli v kúpnej zmluve inak, dodacia lehota tovaru je najneskôr do 2 týždňov od uzatvorenia kúpnej zmluvy. Tento termín je hraničný, obvykle je tovar expedovaný 1-3 pracovné dni od uzatvorenia kúpnej zmluvy  a zaplatenia tovaru, alebo služby v zmysle platobných podmienok uvedených v kúpnej zmluve (v prípade ak nie je stanovený spôsob platby inak).

V prípade, ak kupujúci potrebuje dodať tovar, alebo službu do určitej doby, je nutné uviesť v poznámke na objednávke aj tento požadovaný dátum dodania.

5.4. Obchodník je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru v kúpnej zmluve.

5.5. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je obchodníkom a kupujúcim v kúpnej zmluve  označené ako dodacia adresa tovaru (ďalej len „Miesto“). Kupujúci je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je dohodnuté v kúpnej zmluve, alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Časový rozsah“).V prípade, že si kupujúci tovar neprevezme (na základe kúpnej zmluvy, objednávky) obchodník si vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody.

V prípade, že si kupujúci tovar neprevezme pri prvom doručení a požaduje opätovné doručenie tovaru, je povinný uhradiť náklady prvého ako aj opätovného doručenia tovaru.

Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na Mieste a v Časovom rozsahu, alebo v prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po márnom uplynutí Časového rozvrhu, vzniká obchodníkovi nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru na Miesto.

5.6. Ak obchodník nesplnil svoj záväzok dodať tovar v lehote uvedenej v kúpnej zmluve, kupujúci ho vyzve, aby dodal tovar v ním poskytnutej primeranej lehote. Ak obchodník nedodá tovar ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.

5.7. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch a iných písomnostiach obchodníka umiestnených na internetovej stránke príslušného elektronického obchodu obchodníka sa môžu meniť v závislosti od individuálnej požiadavky kupujúceho na modifikáciu daného tovaru, resp. v závislosti od individuálnej/špecifickej výroby konkrétneho tovaru.

5.8. Miestom dodania tovaru je dodacia adresa uvedená v objednávke, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Pre kupujúceho je možný aj osobný odber, ak to uvedie v objednávke. Možnosť osobného odberu je priamo v prevádzke predávajúceho na adrese: TRISTANPRESS, spol. s.r.o., Stummerova 29, 955 01 Topoľčany. Otváracie hodiny: Pondelok-Piatok 07:00-16:00. Po dohode s obchodníkom je možné tovar prevziať aj mimo otváracích hodín (ďalej len „Miesto osobného odberu“).

5.9. Kúpna zmluva je uzavretá s rozväzovacou podmienkou s tým, že ak kupujúci neuhradí obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v zmysle bodu 4.2, kúpna zmluva sa od začiatku ruší, zmluvné strany si vrátia alebo nahradia všetky prijaté plnenia a obchodník nadobúda právo voľne disponovať s objednaným tovarom.

5.10. V prípade, ak obchodník dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť obchodníkovi originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a dokladu o zaplatení tovaru a písomné plnomocenstvo. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve. Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu uvedenú v záväznej akceptácii objednávky a kúpnej zmluve a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru kupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.

5.11. Kupujúci je oprávnený skontrolovať  tovar a obal zásielky hneď po doručení v prítomnosti obchodníka, alebo jeho zástupcu, prípadne dopravcu. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, oznámi túto skutočnosť obchodníkovi, zástupcovi obchodníka, alebo dopravcovi a za jeho prítomnosti skontroluje stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru,  alebo v prípade ak zásielka nie je kompletná (nižší počet kusov tovaru, resp. chýba objednaný tovar)  vyhotoví dopravca Zápis o škode s uvedením rozsahu a povahy  poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí kupujúci a kuriér, ak je to v danom prípade možné. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného obchodníkovi môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný poškodený tovar , alebo následne v zmysle všeobecných obchodných podmienok uplatniť zodpovednosť za vady tovaru u obchodníka. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného obchodníkovi môže následne obchodník ponúknuť odstránenie vady tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru dodať kupujúcemu nový tovar.

5.12. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru obchodníkom odstúpiť od kúpnej zmluvy a obchodník je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.

5.13. Kupujúci môže zmeniť zvolený spôsob platby iba po dohode s obchodníkom.

5.14. Kupujúci si pri zostavovaní objednávky v elektronickom obchode obchodníka zvolí spôsob doručenia zásielky. K dispozícii sú nasledovné spôsoby doručenia zásielky:

kuriér – predávajúci doručí zásielku kupujúcemu prostredníctvom kuriéra na zvolené miesto dodania do 3 pracovných dní po expedícii. Tovar je kuriérom doručovaný iba počas pracovných dní.

osobný odber na Mieste osobného odberu – tovar si kupujúci prevezme osobne na Mieste osobného odberu v rámci bežných otváracích hodín (  bod 5.8. Všeobecných obchodných podmienok ),

5.15. Cena za doručenie objednávky na miesto určené kupujúcim za jednotlivé spôsoby dopravy je závislá od zvoleného spôsobu dopravy, spôsobu platby za zásielku / poštovné, poplatok za dobierku, náklady súvisiace s odoslaním zásielky…/, druhu tovaru, hmotnosti, rozmerov a ceny zásielky. Aktuálne dopravné sa vypočítava on-line pri zadávaní objednávky v závislosti na vyššie uvedených parametroch.

  • 6. Kúpna cena

6.1. Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi obchodníkom
a kupujúcim je uvedená v rekapitulácii-akceptácii objednávky (ďalej
len „kúpna cena“).   Ceny uvedené  v príslušnom
internetovom obchode predávajúceho sú platné v čase objednania tovaru, nemenia
sa v objednávke pri znížení alebo zvýšení cien v budúcnosti. Ak je kúpna cena
uvedená v rekapitulácii objednávky vyššia ako cena za identický tovar
uvedená v ponuke elektronického obchodu v čase odoslania objednávky
kupujúcim, obchodník doručí kupujúcemu elektronickú správu s informáciou o ponuke
novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh obchodníka na
uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom,
alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu kúpnej zmluvy. Ceny
uvedené v internetovom obchode sú uvedené aj bez aj vrátane 23 % DPH. Obchodník
je platiteľom DPH /IČ DPH:SK2020420215/.

6.2. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny v prípade zmeny právnych predpisov, zmeny cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru alebo ich častí, zmeny cien v prípade zmeny peňažných kurzov alebo pri výraznom náraste inflácie a tiež právo tlačových chýb.

6.3. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve a/alebo podľa cenníka obchodníka platného v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len „kúpna cena„) formou hotovostnej platby v Mieste osobného odberu, dobierkou v mieste dodania tovaru, dobierkou prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej poštové a prepravné služby, alebo  platobnou kartou cez platobnú bránu.

6.4. V prípade, ak kupujúci zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet obchodníka.

6.5. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru, ak nie je dohodnuté inak.

6.6. Zmluvné strany sa dohodli, že ak kupujúci nezaplatí obchodníkovi celú kúpnu cenu pri prevzatí tovaru, je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať od kupujúceho vrátenie tovaru a zmluvnú pokutu vo výške zaplatenej zálohy alebo vo výške skutočných nákladov alebo výdavkov, ktoré v tejto súvislosti obchodníkovi vznikli, ak v kúpnej zmluve nie je dohodnuté inak. V prípade, ak kupujúci nezaplatí obchodníkovi celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na Miesto a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v splátkach, obchodník je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.

6.7. Náklady spojené s vynáškou tovaru, prípadne s jeho montážou nie sú zahrnuté v kúpnej cene a obchodník tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.

6.8. Dokladom o predaji tovaru je daňový doklad, ktorý je pripojený ku každej zásielke a dodací list. K cene tovaru je pripočítané poštovné/prepravné podľa voľby doručovacej služby.

6.9. Všetky vyhlásené cenové akcie sú platné vždy len do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.

7. Poštovné a balné

Aktuálne dopravné /poštovné, poplatok za dobierku, náklady súvisiace s odoslaním zásielky-balné atď. /sa vypočítava on-line pri zadávaní objednávky v závislosti od parametrov /váha, výška, druh tovaru/.

8. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

8.1. Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k predanému tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci na kupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust.§52 ods.4 Občianskeho zákonníka nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

8.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od obchodníka, alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď  tak neurobí včas, tak v čase keď obchodník umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

9. Zodpovednosť za vady, záruka, reklamácia

9.1. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu tovaru , ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania, a ktorá sa prejaví do dvoch rokov
od dodania tovaru. Pri použitom tovare sa môžu zmluvné strany dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti obchodníka za vady, nie však kratšej ako jeden rok od dodania tovaru. Ak sa vada prejaví do uplynutia tejto doby, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania. To neplatí ak sa preukáže opak, alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.

9.2. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník zodpovedá za každú vadu, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas 2 rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.

9.3. Ak obchodník zodpovedá za vadu predaného tovaru, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§624 Občianskeho zákonníka).

9.4. Na vybavovanie zodpovednosti za vady sa vzťahuje čl.8 Všeobecných obchodných podmienok.

Kupujúci bol riadne oboznámený a informovaný o podmienkach a spôsobe uplatňovania zodpovednosti obchodníka za vady a spôsobom uplatňovania práva zodpovednosti za vady-reklamáciou tovaru, vrátane údajov o tom, kde a ako možno reklamáciu uplatniť v súlade so Zákonom č. 108/2024 Z . z. O ochrane spotrebiteľa (ďalej len „Zákon„), tým že umiestnil tieto obchodné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka a kupujúci mal možnosť si ich v čase pred odoslaním objednávky prečítať.

Kupujúci má právo uplatniť si reklamáciu na tovar, ktorý vykazuje vady, môže uplatňovať práva zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vady-do uplynutia záručnej doby 2rokov-inak kupujúcemu zaniká právo na bezplatné odstránenie vady.

Reklamácia pri vade tovaru a záručná doba tovaru sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke príslušného elektronického obchodu obchodníka a je platná pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.

9.5. Obchodník, alebo určená osoba poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady tovaru bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim vo vhodnej forme zvolenej obchodníkom, napr. vo forme e-mailu. V potvrdení o vytknutí vady je povinný obchodník presne označiť vytknuté vady tovaru a ešte raz poučiť kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ustanovenia § 623 a § 624 Občianskeho zákonníka. Zároveň uvedie lehotu , v ktorej bude vada odstránená. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.

9.6. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný, alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.

9.7. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže kupujúci požadovať jej bezplatné odstránenie. Obchodník vadu odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý obchodník potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady.

9.8. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si s ohľadom na všetky okolnosti vyžadovali neprimerané náklady.

9.9. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní tovar obchodníkovi alebo ním určenej osobe.

9.10. Obchodník dodá opravený tovar alebo náhradný tovar kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný tovar, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme tovar v lehote 6 mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník tovar predať. Ak ide o tovar vyššej hodnoty, obchodník kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru.

9.11. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru.

9.12. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

9.13. Kupujúci má voči obchodníkovi právo na úhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Kupujúci musí svoje právo uplatniť u obchodníka najneskôr do 2 mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy. Inak právo zanikne.

9.14. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak obchodník tovar neopravil ani nevymenil, alebo obchodník

Odmietol vadu odstrániť na základe bodu 8.8., alebo tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru, alebo je vada tak závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny, resp. odstúpenie od zmluvy, alebo obchodník vyhlásil, resp. je to z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

9.15. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých tovarov, kupujúci môže odstúpiť od nej len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od zmluvy len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.

9.16. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 8.14. ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady, alebo je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.

9.17. Obchodník po odstúpení od zmluvy kupujúcim a vrátení tovaru späť obchodníkovi, vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru alebo po preukázaní, že kupujúci tovar zaslal obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti kúpnu cenu alebo vyplatí zľavu kupujúcemu rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, pokiaľ kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.

9.18. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť zodpovednosť za vady v prevádzkarni u obchodníka alebo určenej osoby tak, že doručí tovar do prevádzkarne obchodníka, resp. určenej osobe prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo (ďalej  „Oznámenie o vytknutí vady-formulár na uplatnenie reklamácie“), napr. vo forme formulára na uplatnenie na uplatnenie reklamácie, ktorý je uvedený na podstránke elektronického obchodu obchodníka-príloha č.2.Náklady prevzatia veci znáša obchodník. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o vytknutí vady pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru. Zároveň kupujúci uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust.§623 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Na základe toho obchodník určí spôsob vybavenia vytknutia zodpovednosti za vadu. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo inej osobe oznámenej predávajúcim.

Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.

9.19. Konanie týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, ktorý sa dá doručiť obchodníkovi začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:

a/ doručenie Oznámenia o vytknutí vady tovaru obchodníkovi,

b/ doručenie tovaru od kupujúceho obchodníkovi,

c/ doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k tovaru obchodníkovi ak sú tieto údaje nevyhnutné na identifikáciu tovaru a opravu tovaru vyžaduje.

9.20. Ak je predmetom vytknutia vady tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť obchodníkovi – tovar je pevne zabudovaný, alebo nadrozmerný tovar zmontovaný jednorazovými nerozoberateľnými spojmi, napr. lepením, nitovaním, zváraním, spájkovaním a pod. – (“Nedoručiteľný tovar“), obchodník sa môžes kupujúcim  dohodnúť, že obchodník takýto tovar posúdi osobne priamo u kupujúceho. Kupujúci je v takomto prípade okrem splnenia podmienok podľa bodu 8.19.písm.a/ a c/ týchto obchodných podmienok povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky „Nt“ obchodníkom. Konanie týkajúce sa Nt začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka Nt. Ak však obchodník po dohode s kupujúcim napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho nezabezpečí vykonanie prehliadky Nt v primeranej lehote, najneskôr  však do 10 dní od Oznámenia o vytknutí vady obchodníkovi, konanie začína dňom doručenia Oznámenia o vytknutí vady obchodníkovi.

9.21. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného tovaru alebo náhradného tovaru, ak si to výmena alebo oprava tovaru vyžaduje.

9.22. Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou, alebo inštaláciou tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby v zmysle § 619 ods.4 Občianskeho zákonníka.

9.23. Zodpovednosť sa nevzťahuje na vady, na základe ktorých si kupujúci s obchodníkom v dobe uzatvárania zmluvy dohodli zníženú sumu a o ktorých s prihliadnutím k tejto okolnosti musel kupujúci vedieť.

9.24. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru:

a/ ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti obchodníka za vadu tovaru do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vadu tovaru,

b/ ak je vadou tovaru mechanické  poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,

c/ ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,

d/ ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním  starostlivosti o tovar,

e/ ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,

f/ ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,

g/ ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,

h/ ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,

i/ ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.

Ak zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil obchodníkovi v súlade s bodom 5.11 týchto obchodných podmienok, neskoršie vytknutie vady tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že vytknuté vady mal tovar už v čase jeho prevzatia kupujúcim.

9.25. O výsledku vybavenia vytknutia zodpovednosti za vady bude obchodník informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení konania telefonicky, alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp.

Prostredníctvo e-mailu doručený doklad o vybavení vytknutia zodpovednosti za vady.

9.26. Zasielané tovary športovej výživy, potraviny v darčekových košoch a krmivá pre zvieratá majú dobu minimálnej trvanlivosti viac ako 2 mesiace pred dátumom spotreby, v prípade kratšej expiračnej doby kontaktuje obchodník kupujúceho telefonicky, alebo e-mailom a zásielka je odoslaná iba so súhlasom kupujúceho.

9.27. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadne ďalšie vytknutia zodpovednosti za vady sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.

9.28. Vybavenie uplatnenia zodpovednosti za vady sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o vytknutí vady a v potvrdení o vytknutí vady podľa bodu 8.5.týchto obchodných podmienok.

9.29. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal obchodníka o odstránenie vady tovaru podľa bodu 8.4. týchto obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok konania o zodpovednosti za vady bude prípadné opätovné vytknutie tej istej jedinečnej vady /nie vady rovnakého druhu /bez predloženia znaleckého odborného posudku alebo odborného stanoviska vydanými akreditovanou, autorizovanou alebo notifikovanou osobou, zamietnuté.

9.30. Ustanovenia č.8 týchto obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu

9.31.  Osobitné ustanovenia zodpovednosti za vady:

  • Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaný alebo dodaný tovar pri prevzatí kupujúcim. Kupujúci je oprávnený a musí si tovar pred prevzatím skontrolovať ihneď pri a po doručení tovaru. Má nárok tovar neprebrať, ak je na ňom viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou, alebo ak je tovar neúplný. V takomto prípade je povinný spísať

 s doručovateľom protokol o škode alebo zásielku odmietnuť prevziať. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru, ktoré mohol kupujúci pri prehliadke zistiť, najmä nezodpovedá za to, ak kupujúci neskôr bude reklamovať chýbajúce príslušenstvo tovaru alebo mechanické poškodenie tovaru zistiteľné pri prehliadke.

  • Pri použitých veciach obchodník nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením, zvlášť pri tovare vyrobenom z papiera (napr. papierové obaly, samolepky, atď.), ktorý je určený len na jedno použitie, resp. po jeho použití ho nemožno dať do pôvodného stavu, a teda po jeho použití naň nemožno uplatniť reklamáciu.
  • Pri veciach predávaných za nižšiu cenu obchodník nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Obchodník taktiež nezodpovedá za vadu, na ktorú bol kupujúci v dobe uzatvárania kúpnej zmluvy upozornený, alebo o ktorej s prihliadnutím k okolnostiam, keď bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
  • Ak nejde o veci použité, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci

v záručnej dobe (záruka). Funkciu záručného listu môže spĺňať aj faktúra alebo dodací list, pokiaľ predávajúci na nich vyznačí dĺžku trvania záručnej doby.

 Záručná doba tovaru je 24 mesiacov, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná a plynie odo dňa prevzatia tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov súvisiacich s tovarom oprávnenou osobou. U tovaru s vymedzenou dobou spotreby /napr. kalendáre, diáre-12 mesiacov/ je doba spotreby vyznačená na tovare zhodná s dobou spotreby. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

Obchodník, alebo im určená osoba, je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným

 z nasledujúcich spôsobov:

  • a) odovzdaním opraveného tovaru,
  • b) výmenou tovaru,
  • c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
  • d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
  • e) písomnou výzvou na prevzatie obchodníkom určeného plnenia,
  • f) v prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar. f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

9.32. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád,  ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, obchodník vybaví reklamáciu:

a) výmenou tovaru za tovar iný funkčný, rovnakých alebo lepších technických parametrov,

b) v prípade, že nemôže obchodník vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vystavením dobropisu na vadný tovar.

   9.33. S prihliadnutím na parametre produkčných strojov a samotnej tlače sú prípustné nasledujúce odchýlky:

  • a) Pri rezaní archu na jednotlivé diely – tolerancia 2 mm
  • b) Pri falcovaní a bigovaní je odchýlka zlomu od nominálnej línie jeho umiestnenia s toleranciou do 1mm
  • c) Pri perforácii odchýlka vykonanej perforácie od nominálneho miesta umiestnenia 1 mm
  • d) Pri tlači farieb postupne tlačených tolerancia do 0,2 mm
  • e) Pri množstevných rozdieloch medzi objednaným a dodaným tovarom klientovi – neprekračujúci +/-5% od objednaného množstva
  • f) V prípade selektívneho UV laku – odchýlka sú tlače obrázku a vrstvy laku do 1 mm

  9.34. Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dvakrát.

     Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch       rôznych odstrániteľných vád súčasne.

9.35. Pre účely reklamácie sa za dobu, ktorá je považovaná za dobu, počas ktorej nemôže kupujúci riadne užívať tovar doba, počas ktorej po uzavretí kúpnej zmluvy nemôže kupujúci pre vady tovaru užívať tovar spolu viac ako 180 dní.

9.36. Všetky právom uplatnené záručné opravy sú bezplatné.

9.37. Za neoprávnenú reklamáciu tovaru je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu poplatok vo výške 18,25+DPH 23%=22,45 eur /1 hod. práce predávajúceho/.

9.38. V prípade nevyzdvihnutia reklamovaného tovaru do 60 dní od dátumu podania reklamácie je predávajúci podľa § 656 Občianskeho zákonníka oprávnený účtovať sumu za uskladnenie vo výške 1 eur/deň + DPH 23%=1,23 eur pri tovare do 10kg a 2 eur/deň + DPH23%=2,46 eur pri tovare nad 10 kg. Po 180 dňoch predávajúci nevyzdvihnutú reklamáciu zlikviduje bez náhrady.

9.39. Pokiaľ kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

9.40. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, so sídlom: Staničná 9 950 50 Nitra 1, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

 Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

9.41.Výluky zo záruky

Záruka sa nevzťahuje na prirodzené opotrebovanie tovaru používaného v súlade s jeho určením.

9.42. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru:

a/ ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti obchodníka za vadu tovaru do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vadu tovaru-záručnej doby,

b/ ak je vadou tovaru mechanické  poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,

c/ ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,

d/ ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním   starostlivosti o tovar, znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby

e/ ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,

f/ ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,

g/ ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,

h/ ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,

i/ ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.

j/ ak zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil obchodníkovi v súlade s bodom 5.11 týchto obchodných podmienok, neskoršie vytknutie vady tohto druhu bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že vytknuté vady mal tovar už v čase jeho prevzatia kupujúcim,

k/ nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru.

9.43. Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, keby bola bez závad.

9.44. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec obchodníkovi na náklady obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci obchodníka na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.

Obchodník vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.

9.45. Reklamácia tovaru zakúpeného do 30.6.2024

Podľa § 879x Občianskeho zákonníka pri tovaroch zakúpených do 30.6.2024 a uplatnení nárokov z vád platia podmienky podľa Zákona č. 250/2007 o ochrane spotrebiteľa v znení účinnom do 30.6.2024.

Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov :

  • Podľa Zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov účinného od 1.1.2016 sú orgánmi alternatívneho riešenia sporov zo zákona Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia.
  • Spotrebiteľ má právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa.
  • Obchodník informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník odpovedal zamietavo na žiadosť.
  • Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník na žiadosť podľa odseku 1 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
  • Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
  • Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Na ustanovenia zmluvy, ktoré zaväzujú spotrebiteľa podať návrh na vopred určený subjekt alternatívneho riešenia sporov, sa neprihliada.
  • K návrhu spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu. Ak ide o spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, spotrebiteľ môže už v návrhu uviesť svoj súhlas so zabezpečením vyjadrenia odborne spôsobilej osoby.
  • Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice, ak pravidlá alternatívneho riešenia sporov subjektu alternatívneho riešenia sporov neustanovujú inak. Na podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť  formulár, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.

FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU

(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)

– Komu [Obchodník doplní svoje obchodné meno, sídlo alebo miesto podnikania a e-mailovú adresu]: …………..

– Týmto oznamujem/oznamujeme* , že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí

tohto produktu: …………..

– Dátum objednania/dátum prijatia*  …………..

– Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov*  …………..

– Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov*  …………..

– Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov*  (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) …………..

– Dátum …………..

*   Nehodiace sa prečiarknite.Obchodné podmienky sú platné od 1.7.2024

10. Osobné údaje a ich ochrana

 Obchodník: TRISTANPRESS spol. s.r.o., so sídlom: Stummerova 29, 955 01 Topoľčany, SR, IČO: 34 108 483, DIČ: 2020420215, IČ DPH: SK2020420215, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č.: 633/N, kontaktná osoba: Miloš Rybanský,

e-mail: info@reklamask.sk, www.reklamask.sk, mobil: +421 940 999 343, ako obchodník spracúva osobné údaje kupujúcich a spotrebiteľov (ďalej len “dotknuté osoby“) v rozsahu, spôsobom a za účelom, ktorý je v súlade s ustanoveniami a platnými predpismi SR-Zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a so zmenami niektorých zákonov (ďalej len „ZnOOÚ“).

10.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenie objednávky v prípade, ak je fyzickou osobou, povinný oznámiť obchodníkovi v objednávke v rozsahu:  titul, meno, priezvisko, bydlisko/ adresa dodania tovaru /fakturačná adresa, e-mailová adresa, telefónne číslo, číslo účtu za účelom uzavretia a plnenia kúpnej zmluvy a plnenia záväzkov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, alebo v súvislosti s ňou, ako aj v predzmluvných vzťahoch s dotknutými osobami; spracúva ich najmä pri vybavovaní objednávok, vystavovaní faktúr, doručovaní objednaného tovaru, evidencii objednávok a kúpnych zmlúv, evidencii osôb registrovaných prostredníctvom elektronického obchodu predávajúceho a pri vybavovaní prípadných reklamácií.

 Obchodník týmto oznamuje dotknutej osobe, že zmysle § 13 ods. 1 písm. b) ZnOOÚ  ako prevádzkovateľ bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho ako dotknutej osoby bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov dotknutej osoby bude vykonávané obchodníkom v predzmluvných vzťahoch s dotknutou osobou a spracúvanie osobných údajov dotknutej osoby je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje dotknutá osoba ako jedna zo zmluvných strán.

10.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je právnickou osobou, povinný oznámiť obchodníkovi v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla, vrátane PSČ, IČO, DIČ, IČ DPH /ak mu bolo pridelené/, číslo telefónu a emailovú adresu.

10.3. Kupujúci, ktorý sa v rámci internetového obchodu zaregistroval, si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení na internetovej stránke elektronického obchodu v časti „Užívateľ“.

10.4. Obchodník bude spracúvať osobné údaje dotknutej osoby po dobu trvania kúpnej zmluvy a jej uchovania v súlade s príslušnými právnymi predpismi, t.j. 10 rokov (ďalej len „Doba uchovávania osobných údajov“). Obchodník po splnení tohto účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov dotknutej osoby.

10.5. Zakliknutím ikony „súhlasím so spracúvaním svojich osobných údajov na marketingové účely“ na webovej stránke elektronického obchodu obchodníka dotknutá osoba vyjadruje obchodníkovi súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov v rozsahu: titul, meno, priezvisko, bydlisko/adresa na doručovanie, e-mailová adresa a kontaktné telefónne číslo za účelom zasielania marketingových noviniek, newslettera a informácií formou e-mailu odoslaného na uvedenú e-mailovú adresu, formou sms odoslanej na uvedené telefónne číslo, alebo volaním na uvedené telefónne číslo, alebo formou písomnej korešpondencie na uvedenú adresu. Dotknutá osoba udeľuje predávajúcemu súhlas so spracovaním osobných údajov na uvedený účel na zákonom určenú dobu (ďalej len „doba platnosti súhlasu“). Súhlas so spracovaním osobných údajov na účel podľa tohto bod je dotknutá osoba oprávnená kedykoľvek odvolať, a to doručením vyhlásenia o odvolaní súhlasu na e-mailovú adresu predávajúceho info@reklamask.sk. Obchodník po uplynutí doby platnosti súhlasu, alebo po obdržaní odvolania súhlasu so spracúvaním osobných údajov zabezpečí bezodkladne blokovanie a likvidáciu osobných údajov dotknutej osoby. Poskytnutie osobných údajov ako aj udelenie Vášho súhlasu s ich spracúvaním je slobodné, dobrovoľné a určité. Obchodník vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto Obchodných podmienkach bude získavať osobné údaje vždy osobitne na základe súhlasu dotknutej osoby a zároveň zabezpečí, aby sa tieto osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a nebude ich združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané za účelom plnenia kúpnej zmluvy.

10.6. Osobné údaje dotknutej osoby budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhu príjemcov za účelom doručenia objednávky:

a) Slovak Parcel Service s.r.o., Authorised Service Contractor for UPS Zvolenská cesta 15063/3A, 974 05 Banská Bystrica, Slovenská republika , IČO: 31 329 217, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava I, Oddiel Sro, Vložka č.3215/B.

b) GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., so sídlom Budča 1039, 962 33 Budča, Slovenská republika, IČO: 36 624 942, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica

c) Direct Parcel Distribution SK, s.r.o., IČO: 35 834 498, so sídlom Technická 7, 82104 Bratislava

10.7. Obchodník vyhlasuje, že spracúva len správne, úplné a podľa možností aktualizované osobné údaje dotknutých osôb, zabezpečuje, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá vymedzenému účelu a po splnení účelu ich spracúvania zabezpečí ich likvidáciu. Osobné údaje dotknutých osôb spracúva v elektronickej a listinnej forme a prijatými vhodnými a orga- nizačnými opatreniami zaisťuje ich bezpečnosť, aby nedošlo k ich neoprávnenému sprístupneniu, poškodeniu, zničeniu, strate, zmene, alebo akémukoľvek inému neprípustnému spôsobu spracúvania.

10.8. Obchodník vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu. Získané údaje nepodliehajú profilovaniu ani automatizovanému rozhodovaniu. Obchodník nezamýšľa prenos osobných údajov do tretej krajiny ani medzinárodnej organizácii. 

10.9. Dotknutá osoba berie na vedomie, že spracúvanie osobných údajov osoby mladšej ako 16 rokov na základe súhlasu je zákonné iba za podmienky a v rozsahu, v akom takýto súhlas poskytol alebo schválil jej zákonný zástupca. Dotknutá osoba, ktorá má menej ako 16 rokov je preto povinná požiadať svojho zákonného zástupcu (rodiča) o súhlas so spracovaním jeho osobných údajov obchodníkom.

10.10. Dotknutá osoba vyhlasuje, že poskytnuté osobné údaje sú pravdivé, aktuálne a boli poskytnuté slobodne.

10.11. Dotknutá osoba potvrdzuje, že bola poučená o svojich právach dotknutej osoby:

e) Dotknutá osoba je oprávnená pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, podať o tom oznámenie Úradu na ochranu osobných údajov.

a)  Poskytnutie osobných údajov je dobrovoľné.

b) Dotknutá osoba má právo kedykoľvek požiadať o aktualizáciu, doplnenie, alebo opravu svojich osobných údajov a to zaslaním žiadosti na e-mailovú adresu obchodníka.

c) Dotknutá osoba má právo na základe bezplatnej písomnej žiadosti od obchodníka vyžadovať:

i) potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o ňom spracúvané,

ii) informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme v rozsahu stanovenom ZnOOÚ,

iii) presné informácie o zdroji, z ktorého predávajúci získal jeho osobné údaje na spracúvanie,

iv) zoznam osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,

v) opravu alebo likvidáciu svojich nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,

vi) likvidáciu jeho osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil,

vii) likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu ZnOOÚ alebo iného platného právneho predpisu SR,

viii) blokovanie jeho osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred uplynutím času jeho platnosti, ak predávajúci spracúva osobné údaje na základe jeho súhlasu.

ix) obmedzenie spracúvaných osobných údajov,

x) prenosnosť osobných údajov podľa § 26 ZnOOÚ.

d) Dotknutá osoba má právo na základe bezplatnej písomnej žiadosti namietať voči spracúvaniu jeho osobných údajov podľa §27 ZnOOÚ. Ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka dotknutej osoby je oprávnená, obchodník je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie dotknutá osoba namietala, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.

e) Dotknutá osoba je oprávnená pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, podať o tom oznámenie Úradu na ochranu osobných údajov.

10.12. Obchodník je povinný písomne vybaviť žiadosť dotknutej osoby a písomne ho informovať najneskoršie do 30 dní od prijatia žiadosti alebo požiadavky.

10.13. Dotknutá osoba, ktorá je registrovaná na internetovej stránke obchodníka má prístup k histórii a online stavu vybavenia svojich objednávok. Zmenu / opravu osobných údajov môže zaregistrovaná dotknutá osoba realizovať aj priamo na stránke internetového obchodu po prihlásení sa na svoj zákaznícky účet. Zrušenie zákazníckeho účtu môže dotknutá osoba uskutočniť zaslaním emailu na info@reklamask.sk, pričom uvedie svoje prihlasovacie meno (emailová adresa) a ako predmet správy napíše „ZMAZ UZIVATELA“.

10.14. Obchodník využíva nasledujúce kategórie spracovávaných údajov:

  • i)  Údaje o navigácii.
  • ii) Informačné systémy a softwarové procesy potrebné na fungovanie internetových stránok elektronického obchodu obchodníka zhromažďujú v priebehu svojej normálnej prevádzky niektoré osobné údaje, ktorých poskytnutie vyplýva z používania internetových komunikačných protokolov. Ide o informácie, ktoré sa nezhromažďujú preto, aby sa spájali s konkrétnymi osobami, ale vzhľadom na svoju povahu môžu umožniť identifikáciu používateľov po ich spracovaní a spojení s údajmi nachádzajúcimi sa u tretích subjektov. Do tejto kategórie údajov patria IP adresy alebo názvy domén počítačov používaných dotknutými osobami, ktorí sa pripájajú na stránky, adresy URI (Uniform Resource Identifier) požadovaných zdrojov, časy takých požiadaviek, metóda používaná pri odosielaní danej požiadavky na server, veľkosť súboru zaslaného ako odpoveď, číselný kód vyjadrujúci stav odozvy servera (úspešné vykonanie, chyba, atď.) a iné parametre týkajúce sa operačného systému a počítačového prostredia dotknutej osoby. Tieto údaje budú použité výlučne na účely získavania anonymných štatistických informácií o používaní stránok a na kontrolu ich správneho fungovania. Tieto údaje by mohli byť použité na zistenie zodpovednosti v prípade spáchania počítačovej kriminality proti našim stránkam.
  • iii) Údaje dobrovoľne poskytované zo strany dotknutej osoby.
  • iv) Zo samotnej povahy nepovinného, otvoreného a dobrovoľného odosielania elektronickej pošty na adresy uvedené v týchto Všeobecných obchodných podmienkach  a elektronických obchodoch obchodníka vyplýva, že sa nevyhnutne získava adresa odosielateľa, ktorá je nevyhnutná na zaslanie odpovede na jeho žiadosti, ako aj prípadné ďalšie osobné údaje uvedené v správe.
  • v) Na jednotlivých stránkach používaných na poskytovanie jednotlivých služieb na vyžiadanie sa používajú konkrétne súhrnné informácie. Žiadame dotknuté osoby, aby vo svojich žiadostiach o služby alebo vo svojich otázkach, neuvádzali mená alebo iné osobné údaje iných tretích subjektov, ktoré nie sú nevyhnutne potrebné.
  • vi) Cookies, sú malé textové súbory, ktoré sa nahrajú na pevný disk počítača len na základe povolenia. V prípade súhlasu sa text nahrá do súboru malých rozmerov. Cookies uľahčujú analýzu navigácie na internete alebo rozpoznajú, keď niekto navštívi nejakú konkrétnu webovú stránku, a umožňujú internetovým aplikáciám odosielať informácie jednotlivým používateľom. V tejto súvislosti sa zo stránok nezískavajú žiadne osobné údaje dotknutých osôb. Cookies sa nepoužívajú na prenos informácií osobného charakteru, a nepoužívajú sa ani tzv. cookies relácie, trvalé súbory cookies akéhokoľvek typu alebo systémy na sledovanie používateľov. Nastavenie použitia súborov cookies je súčasťou Vášho internetového prehliadača. Väčšina prehliadačov súbory cookies vo východiskovom nastavení automaticky prijíma. Súbory cookies možno pomocou vášho webového prehliadača odmietnuť.
  • vii) Pre niektoré funkcie v rámci našich webových stránok využívame ako dodávateľa tretiu stranu, napríklad služby spoločnosti Google alebo prepojenia na túto službu.

11. Odstúpenie od kúpnej zmluvy (Stornovanie objednávky)

11.1. Právo kupujúceho odstúpiť od zmluvy pri nákupe cez e-shop sa vzťahuje len na spotrebiteľské zmluvy uzatvorené medzi obchodníkom a spotrebiteľom. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.

Obchodní zodpovedá len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

Ak obchodník nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré  znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito Obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke, obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode Obchodných podmienok, je obchodník povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.

11.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s § 19 a § 20  Zákona  o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, ak obchodník včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa.

11.3. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme celý objednaný tovar, alebo ak sa:

a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

b) na základe kúpnej zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.

11.4. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy za podmienok uvedených ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a v týchto Obchodných podmienkach.

11.5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od kúpnej zmluvy, alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 2 Obchodných podmienok. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa § 20 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

11.6. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto Všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má obchodník vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.

11.7. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva/objednávka súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.

11.8. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla obchodníka alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

11.9. Kupujúci je povinný doručiť obchodníkovi tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.

11.10. Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu Všeobecných obchodných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi.

11.11. Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak obchodník súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 4 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

11.12. Obchodník je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.

11.13. V prípade, že kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy a doručí obchodníkovi tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť obchodníkovi:

a) hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v skutočnej výške,

b) náklady, ktoré vznikli obchodníkovi v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodnéhostavu.
Pre písm. a) a b) platí, že kupujúci je povinný uhradiť obchodníkovi náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.

11.14. V súlade s § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je predaj:

  • a) tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho,
  • b) tovaru, ktorý bol v čase po uzavretí kúpnej zmluvy a prevzatí tovaru od obchodníka kupujúcemu zmontovaný, zložený alebo použitý takým spôsobom, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného stavu obchodníkom nie je možné bez vynaloženia zvýšeného úsilia a zvýšených nákladov,
  • c) tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
  • d) tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom, atď.

11.15. V prípade ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je predaj tovaru pri predaji na diaľku v zmysle príslušných paragrafov Zákona o ochrane spotrebiteľa č.108/2024 , resp. takýto tovar nevyzdvihne a nezaplatí, zmluvné strany sa dohodli, že predávajúci je oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu škody vo výške všetkých skutočných nákladov, alebo výdavkov, ktoré v tejto súvislosti obchodníkovi vznikli.

11.16. Ustanovenia čl. 10 Obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (napr. podnikateľské subjekty). V takomto prípade sa pri odstúpení od kúpnej zmluvy postupuje podľa individuálnej dohody kupujúceho a predávajúceho, pokiaľ k uzatvoreniu takejto dohody dôjde.

12. Orgán dozoru

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, so sídlom: Staničná 9, 950 50 Nitra 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 037/772 02 16
fax č. 037/772 00 24
https://www.soi.sk/

13. Záverečné ustanovenia

13.1. Predávajúci,obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto Obchodných podmienok.  Povinnosť písomného oznámenia zmeny Obchodných podmienok, ktorého súčasťou je i Reklamačný poriadok je splnená umiestnením na internetovej stránke príslušného elektronického obchodu predávajúceho.

13.2. V prípade pochybností sa zmluvné strany dohodli, že za dobu používania sa považuje doba od doručenia tovaru kupujúcemu do dňa doručenia tovaru predávajúcemu.

13.3. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.

13.4. Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.

13.5. Kupujúci,spotrebiteľ bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito Obchodnými podmienkami a Reklamačným poriadkom oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a súhlasí s nimi.

13.6. Tieto Obchodné podmienky boli upravené v zmysle legislatívnych zmien a nadobúdajú účinosť 1.7.2024.

V Topoľčanoch, dňa 1.7.2024.

Nákupný košík